W trakcie szkolenia omówimy budowanie oferty sklepu i współpracę z przedstawicielem dostawcy (Key Account Managerem ) z perspektywy kupca sieci handlowej. Uczestnicy dowiedzą się m.in. co to jest strategia handlowa? W jaki sposób przygotowuje się segmentację klientów? W jaki sposób kupiec buduje gamę produktów? Z jakich informacji korzysta kupiec? Omówimy podstawowe pojęcia i narzędzia pracy kupca. Przedstawimy sposób myślenia kupca przed i w trakcie procesu negocjacji.
Proponowany program szkolenia
• Strategia handlowa - ogólne wprowadzenie (różne role kategorii, opis różnych możliwych do przyjęcia strategii promocyjnych, cenowych i asortymentowych, rola konkretnej kategorii w tej ofercie, hipermarket , supermarket vs stacje benzynowe i convenience)
• Budowanie drzewa decyzyjnego dla kategorii jako punkt wyjścia dla budowy strategii gamy produktów
• Segmentacja klientów
• Budowanie gamy produktów
• Baza danych - informacje z jakich korzysta kupiec
• Podstawowe pojęcia (rodzaje marż, marża a narzut, rodzaje cen, indeks cenowy, średni współczynnik inwestycji promocyjnej, mnożnik marżowy, skróty używane w różnych sieciach handlowych)
• Negocjacje, sposób myślenia kupca sieci
• Category plan - opis procesu budowy planu kategorii
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.