„Nie chodzi o to, aby robić rzeczy właściwie, ale właściwe rzeczy”. Organizacja pracy i zarządzanie czasem jest jedną z najczęściej poszukiwanych umiejętności społecznych wśród pracowników działu zakupów. Podczas szkolenia uczestnicy opanują sposoby planowania i ustalania priorytetów. Rozwiną umiejętności formułowania rzeczywistych celów. Udoskonalą umiejętności zarządzania sobą w czasie i pracy pod presją. Podczas szkolenia pracujemy na rzeczywistych sytuacjach mających miejsce w dziale zakupów.
Proponowany program szkolenia
I. Zarządzanie własnym czasem jako zarządzanie samym sobą
- Zarządzanie samym sobą - określenie własnych słabych i mocnych stron
- Diagnoza własnego stylu zarządzania czasem
- Złodzieje czasu, czynniki podwyższające i obniżające efektywność działania
- Dziesięć zasad dobrej organizacji czasu
II. Koncepcja Coveya – 7 nawyków skutecznego działania: pro aktywność, wizja celu, priorytetyzacja, postawa ++, zrozumienie, synergia, samodoskonalenie – dążenie do równowagi
III. Wyznaczanie celów zawodowych w zakupach
- Reguły formułowania celów osobistych i zawodowych
- Metoda KWARC czyli konkretnie, wymiernie, ambitnie, realistycznie i na czas.
IV. Planowanie - ustalanie priorytetów i efektywne osiąganie celów
- Planowanie jako wypadkowa strategicznego myślenia
- Szukanie ukrytej struktury zadania, czyli, od czego zaczynać planowanie
V. Zasady planowania w praktyce
- Zasada Pareto w zarządzaniu czasem w zakupach
- Zasada Eisenhowera w ustalaniu priorytetów w pracy kupców
- Analiza „ABC” i sposoby zwalczania odkładania zadań ważnych „na potem”
VI. Planowanie pracy a wydolność psychofizjologiczna
- Krzywa wydajności i rytmy biologiczne – ćwiczenia indywidualne
- Krzywa zakłóceń i krzywa zadań
- Praca pod presją
- Czynniki podwyższające kondycję psychofizyczną i odporność na stres w pracy
VII. Najczęstsze problemy w zarządzaniu czasem
- Co dezorganizuje nasze działania?
- Sieć własnych uwikłań czasowych (kwestionariusz: Złodzieje mojego czasu)
Rozwijane kompetencje:
■ Organizacja pracy ■ Planowanie ■ Delegowanie ■ Wytrwałość ■ Zarządzanie interesariuszami ■ Nastawienie na wynik ■ Asertywność ■ Komunikacja
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.