Szkolenie "Sztuka Skutecznych Negocjacji" to intensywny, dwudniowy program, który pozwoli uczestnikom zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne do prowadzenia skutecznych negocjacji. Rozpoczynamy od wprowadzenia w podstawowe pojęcia, takie jak BATNA, ZOPA czy proces kotwiczenia, a także omawiamy zasady zarządzania ustępstwami i wyboru odpowiedniego stylu negocjacyjnego. Następnie uczestnicy poznają 8 kluczowych kroków skutecznej strategii, ucząc się, jak kompleksowo przygotować się do rozmów negocjacyjnych.
W kolejnych modułach skupimy się na praktycznych taktykach negocjacyjnych i narzędziach wspierających efektywną komunikację, które pomogą osiągnąć zamierzone cele. Uczestnicy dowiedzą się także, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, takimi jak przełamywanie impasu czy negocjacje z wymagającymi partnerami.
Szkolenie zakończy panel dyskusyjny, podczas którego uczestnicy będą mogli przeanalizować własne doświadczenia i uzyskać praktyczne wskazówki, które pomogą im lepiej radzić sobie w przyszłych negocjacjach.
Moduł 1. NEGOCJACJE. POJĘCIE I TERMINOLOGIA
1.1 Czym są negocjacje? Kiedy należy negocjować, a kiedy odpuścić? Jaka jest rola negocjacji w biznesie i w życiu prywatnym?
1.2. Podstawowe pojęcia związane z negocjacjami (np. batna, watna, zopa, proces kotwiczenia, ustępstwa, style rozwiązywania konfliktów, style negocjowania, impas itd.)
a) Jakie są konsekwencje braku BATNY?
b) Jaka jest różnica pomiędzy interesem a stanowiskiem w negocjacjach?
c) Jakie są podstawowe zasady zarządzania ustępstwami podczas negocjacji?
d) W jaki sposób przygotować skuteczną argumentację?
e) Jaki styl negocjacyjny warto wybrać?
Moduł 2. PRZYGOTOWANIE. 8 KROKÓW SKUTECZNEJ STRATEGII
2.1. Czym jest strategia w kontekście negocjacji?
2.2. Osiem kroków przygotowania strategii. Jaką rolę odgrywa przygotowanie w procesie negocjacji? W jaki sposób należy się przygotowywać do negocjacji? Co należy wziąć pod uwagę podczas przygotowań?
Moduł 3. TAKTYKI I NARZĘDZIA NEGOCJACYJNE
3.1 Czym jest taktyka w kontekście negocjacji.
3.2. Omówienie szerokiego wachlarza taktyk, które można zastosować na różnych etapach negocjacji. Wśród nich techniki, które najlepiej sprawdzają się podczas otwarcia rozmów, techniki służące do uzyskania przewagi nad drugą stroną, techniki nakłaniające drugą stronę do ustępstw. Zostanie zaprezentowana również wysoko efektywna taktyka, która posłuży do obrony przed podwyżką, o która prosi dostawca.
3.3 Narzędzia pomocne w negocjowaniu, które pomogą uniknąć ukrytych opłat, lepiej ocenić konkurencyjność oferty i znaleźć obszary do realnych oszczędności.
Moduł 4. KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH
4.1 Wprowadzenie do komunikacji w negocjacjach. Jak wygląda schemat komunikowania się i jakie są bariery w komunikowaniu.
4.2 Narzędzia komunikacyjne wspomagające budowanie dobrych relacji i więzi z dostawcami oraz z klientami wewnętrznymi.
4.3. Rodzaje komunikatów werbalnych stosowanych w negocjacjach.
4.4. Zasady skutecznej komunikacji w negocjacjach. Jak się komunikować, aby przekonać drugą stronę do ustępstw na naszą stronę? Jak znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony? Wyjaśnienie zasady KISS w negocjacjach.
Moduł 5. ASERTYWNOŚĆ
6.1. Pojęcie i znaczenie asertywności w negocjacjach. Jak budować asertywną postawę i w jaki sposób pomoże Ci odnieść sukces?
6.2. Narzędzia komunikacji asertywnej podczas negocjacji.
Moduł 6. TRUDNE SYTUACJE W NEGOCJACJACH
7.1. Impas? Nie taki diabeł straszny jak go malują. Poznasz narzędzia, które pomogą przełamać impas w negocjacjach.
7.2 Sposoby na poradzenie sobie z negocjatorem, który jest agresywny, chaotyczny czy tez gadatliwy.
7.3 Negocjowanie z monopolistą. Możliwe?
Moduł 7. PANEL DYSKUSYJNY
8.1 Możesz zabrać ze sobą przykłady trudnych negocjacji dla Ciebie, omówimy je wspólnie i otrzymasz praktyczne wskazówki jak można sobie z nimi radzić w przyszłości.
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Rozwijane kompetencje:
Negocjowanie ■ Analiza danych ■ Zarządzanie relacjami z dostawcami ■ Świadomość biznesowa Ocena dostawcy ■ Podejmowanie decyzji ■ Krytyczne myślenie ■ Nastawienie na wynik ■ Myślenie analityczne ■ Rozwiązywanie problemów ■ Zarządzanie konfliktem ■ Komunikacja ■ Wywieranie wpływu
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.